Header Ads

Önizleme

Mest üzerine meshin cevazı, sünnetle ve icma ile sabittir

REKLAM Önizleme
Sual: Yalnız Kur'an diyen biri, (Abdestte ayakları yıkamak yerine, mestlere mesh etmek bid'at ve geçersizdir. Kur'an'da mest giymek yoktur. Peygamberin, mest giyerek abdest âyetini nesh ettiğini söyleyen kâfirdir, imanını tazelemelidir. Çünkü Peygamberin âyeti nesh etme yetkisi yoktur) diyor. Peygamberimiz, Kur'an'a aykırı iş yapar mı?
CEVAP
Peygamber efendimiz "sallallahü aleyhi ve sellem", Kur'an-ı kerime aykırı iş yapmaz. Resulullah'ın yanlış iş yaptığını düşünen kâfir olur.

Mest üzerine meshin cevazı, sünnetle ve icma ile sabittir. (Nesaî, İbni Mâce, İ. Ahmed)

İmam-ı Ebu Yusuf, (Mestlere mesh etme hadisi, abdestte ayakları yıkamanın hükmünü kaldırmıştır) buyurmaktadır. Yalnız Kur'an diyenler, (Hadis, bir âyeti nasıl nesh eder?) diyorlar. Bunlar Kur'an-ı kerime inanmıyorlar. İnanan böyle söyleyemez. Allahü teâlâ, Kur'an-ı kerimde, (Resulüme tâbi olun, Resulüm neyi verdiyse alın, neyi yasakladıysa sakının. Onun [dine ait] her sözü vahye dayanır) buyurmuyor mu? Resulü, (Falan âyet nesh edildi) buyuruyor. Kur'an'a inanıp Resule tâbi olanın, inanması gerekmez mi? Üstelik onun sözü vahye de dayanıyor. Yani Allahü teâlânın bildirdiğini söylüyor. Demek ki bunlar, Kur'an-ı kerimdeki (Resulüme uyun) âyetlerine inanmıyorlar. Kur'an'a inanmayanların sözlerine de itibar edilmez.

Mezhep taklidini bilmemek
Sual: Mezhep taklidi rahmet olduğu için, orucumuz kendi mezhebimizde bozulsa, başka mezhepte bozulmuyorsa o mezhebi taklit edip orucu bozmaktan kurtarabiliyoruz. Kıldığımız namaz Hanefî'ye göre sahih olmayıp başka mezhebe göre sahihse, (O mezhebe göre kıldım) denince oluyor. Mesela on yıl ağzında dolgu ile Hanefî'ye uygun namaz kılanın, bu namazları Hanefî'ye göre olmuyor, fakat (Mâlikî'ye veya Şâfiî'ye göre kıldım) derse, bu mezheplere göre namazları sahih oluyor. Bu bilgileri sitede okuyan biri, (Beş yıl, on yıl sonra da olsa, "Bu namazları Mâlikî'ye göre kıldım" denince sahih olduğuna göre, şimdi 20 yıl taklit etmeden kılıp, 20 yıl sonra, "Bu namazları Mâlikî'ye göre kıldım" derim. Böylece taklit etmekten kurtulurum) dedi. Böyle söylemesi yanlış değil mi?
CEVAP
Elbette yanlıştır. Önce bir menkıbe anlatalım:

Bir adam, şeytanı görmek için can atar, (Ya Rabbî, şeytanı bir kere olsun göreyim) der. Âlim zatlar, (Şeytandan sana fayda gelmez, bu sevdadan vazgeç) demişlerse de, duaya devam eder. Bir gün şeytan çıkıp gelir. (Merak ettiğin şeytan benim. Şimdi seni öldürürdüm, fakat daha kırk yıl ömrün var) diyerek kaybolur. Adam da, (Nasıl olsa, kırk yıl ömrüm varmış, 20 yılını keyfime göre, zevk safa içinde yaşarım, Allah tevbeleri mutlaka kabul ettiğine göre, sonra tevbe eder, hep ibadet ederim, günahsız olarak cennete giderim) der. 20 yıl geçmeden adamın eceli gelir, günahlarına tevbe etmesine fırsat kalmadan âniden ölür.

Peygamber efendimiz "sallallahü aleyhi ve sellem", Kur'an-ı kerime aykırı iş yapmaz. Resulullah'ın yanlış iş yaptığını düşünen kâfir olur.

Dolgu dişin gusle mâni olduğunu bilmemek bir özürdür. Bilmeden senelerce öyle kılmış olabilir, ama öğrenince, hemen tevbe etmesi gerekir. Bilmediğinden dolayı tevbesi, mazereti kabul edilir. Hiç mazereti yokken, guslünün sahih olmadığını bilerek namaz kılanın namazı caiz olmadığı gibi, (Bu namazı Mâlikî'ye göre kıldım) demesi de geçerli olmaz. Bu, dinimizi oyuncak hâline getirmek olur.

Önizleme

Hiç yorum yok

Cevap istediğiniz sorularınız için dinimizislam2@gmail.com adresine mail gönderiniz. Teşekkürler.
DİNİMİZ ve İSLAM SİTESİ YÖNETİMİ

Blogger tarafından desteklenmektedir.