Header Ads

Önizleme

Ezanı tek elle okumak bid'attir

REKLAM Önizleme
Sual: Ezanı hoparlörsüz okuyan birinin tek elini kulağına koyduğunu gördüm. Sebebini sorunca, (Hiç koymamaktan daha iyi değil mi?) dedi. Böyle söylemesi yanlış değil mi?
CEVAP
Elbette yanlıştır. Sünneti değiştirmek, hiç yapmamaktan daha kötüdür. Verilen her emri böyle değiştirmek, hiç yapmamaya göre daha çok yanlış oluyor.

Sakal bırakmayan, sünnete uymamış, mekruh işlemiş olur. Bir mazereti varsa mekruh da olmaz. Hiç bırakmamaktansa, sünnete uymak için, sadece çenede bırakmak veya kirli sakal bırakmak bid'at yani haram olur. Yani sünneti değiştirmek, hiç yapmamaktan daha kötüdür. Bu inceliği bilmeyen ilahiyat profesörleri, sakalsız denmesin diye, sünnete aykırı olarak kısa sakal bırakıyorlar. Dinimize göre, böyle yapmak, hiç yapmamaktan daha kötüdür. Sünneti değiştirmek bid'at olur. Mevahib-i Ledünniyye'deki hadis-i şerifte buyuruldu ki:

(Her bid'at sapıklıktır.) [Müslim]

Mushaf ve Kur'an
Sual: Mushaf yerine Kur'an demek caiz midir?
CEVAP
Önce bunların mânalarını bildirelim:

Mushaf, Kur'an-ı kerimin kâğıtlara yazılarak kitap hâline gelmiş şeklidir, mahluktur, yani yaratılmıştır. Kur'an ise, Allah'ın sözüdür, mahluk değildir. Ama âdet olmuştur, Mushaf'a, Kur'an denmektedir. (Bunun içinde Kur'an var yani Allah'ın sözü var) demektir. Çok zaman zarf söylenir, mazruf anlaşılır. Mazruf, zarfın içindeki demektir. Mesela (Soba yanıyor) denince, sobanın kendisi değil, içindeki odunun, kömürün veya gazın yandığı anlaşılır. (Bu sınıf tembeldir) denince de, o sınıftaki öğrencilerin tembel olduğu anlaşılır.

Kur'an-ı kerimde, (Zalim köylüler) için, (Zalim köy), (Köy halkına sor!) yerine, (Köye sor!) denmiştir
Bunun gibi, (Vatan sevgisi imandandır) hadis-i şerifinden kasıt da, taş, toprak değil, vatanın içindeki Müslümanlardır. (Şeref-ül mekân bil mekîn) buyuruluyor. Yani (Bir yerin şerefi içindekiyle ölçülür) demektir. İçindeki iyi ise orası iyidir, kötü ise orası kötüdür. Bir vatanda Müslümanlar varsa orası kıymetlidir. Orayı sevmek imandan olur. Camiyi sevmek de imandandır. Barı, meyhaneyi sevmek de fısk alametidir.

(Zaman sana uymazsa sen zamana uy!) sözü de böyledir. Zamanın kendisine değil, o zamandaki insanların faydalı işlerine, o zamanın tekniğine uymak demektir.

Bir sözü, söyleyenin maksadına göre anlamak gerekir. Maksadını düşünmeden, (Bu doğru değil) demek yanlıştır. Mushaf demek daha uygunsa da, Kur'an-ı kerim demek de caizdir.

Ayrılık
Yıllarca ayrı kalsan, seni her an anarım,
Hasretlik ateşiyle gece gündüz yanarım.


Önizleme

Hiç yorum yok

Cevap istediğiniz sorularınız için dinimizislam11@gmail.com adresine mail gönderiniz. Teşekkürler.
DİNİMİZ ve İSLAM SİTESİ YÖNETİMİ

Blogger tarafından desteklenmektedir.