Header Ads

Önizleme

Son nefeste belli olur

REKLAM Önizleme
Soru: İmam-ı Rabbânî hazretlerinin, (Kendini frenk kâfirlerinden daha üstün bilen bir kimsenin Allahü teâlâyı tanıması haramdır) sözünü anlayamadım. Kur’an-ı kerimde müminlerin kâfirlerden üstün olduğu bildirilmiyor mu? Bir de, dinimiz kâfirleri sevmemeyi ve onlara emr-i maruf yaparak dinimizi anlatmayı emrediyor. Kendini bunlardan aşağıda gören kimse, onları nasıl sevmeyecek ve onlara dinimizi nasıl anlatacak?
CEVAP
İslam Ahlakı kitabında buyuruluyor ki:

Onları sevmemek lazım olması, Allahü teâlâ (Sevmeyiniz!) dediği içindir. Onlardan daha üstün olduğumuz için değildir. Sultan küçük oğlunu hizmetçisi ile bir yere gönderirken, çocuk kabahat yaparsa darılmasını, hatta dövmesini emreder. Bu da çocuk kabahat yapınca onu döver. Fakat döverken kendisinin çocuktan daha kıymetli olmadığını bilmektedir. Ona tekebbür edemez. [Yani kendini ondan üstün görmez.] Müminin kâfiri sevmemesi buna benzemektedir. Allahü teâlâ müminlerin, kendilerinin değil, imanlarının üstün olduğunu bildirdi. İman kimde bulunursa, o üstün olur. Sonsuz üstünlük, son nefeste belli olur.

Bir bid’at sahibini veya kâfiri görünce, (İnsanın hali son nefeste belli olur. Acaba benim halim ne olacak?) demeli, bunlara tekebbür etmemelidir. Fakat bunları sevmemelidir. Hele küfrü, bid’ati yaymaya uğraşan dinde reformcular, Resulullah’ın sallallahü aleyhi ve sellem sünnetine düşmandırlar. Sünnetin nurlarını söndürmeye ve bid’ati, dalâleti yaymaya ve Ehl-i sünnet âlimlerini kötülemeye, âyet-i kerimelere ve hadis-i şeriflere yanlış mânâlar vererek, İslamiyet’i içerden yıkmaya çalışmaktadırlar.

Bu yıkıcıları, bölücüleri de sevmemelidir. Fakat insanın kendi günahlarını unutmaması, ezelde kendi hakkında nasıl takdir olunduğunu ve son nefesinin nasıl olacağını düşünmesi lâzımdır. Âhirette kimin kimden üstün olacağı, dünyada kesin olarak bilinemez. Çok din adamı kâfir olarak can vermiştir. Çok kâfirlere de iman ile can vermek nasip olmuştur. Şimdi kâfire Cehennemlik, kendine Cennetlik diyen kimse, gaybı bildiğini iddia etmiş olur. Bu ise küfürdür. Çünkü Cennetlik ve Cehennemlik olmak son nefeste belli olur. Son nefesin nasıl olacağını söylemek, gaybı bilmek olur. Onun için kimseye tekebbür etmek caiz değildir. (s.55-56)

“Şimdi söyleyebilirim, senden üstünüm”
Cüneyd-i Bağdadi hazretlerine bir papaz gelip, (Ben mi üstünüm, sen mi üstünsün?) diye sorar. O da, (Bir hafta sonra gel) der. Bir hafta sonra geldiğinde vefat ettiğini görür. (Bugün bana cevap verecekti) diye söylenince, tabutu göstererek, (İşte orada, git sor, o büyükler boşuna konuşmaz) derler. Tabutunun başına gidip aynı soruyu sorar. Cüneyd-i Bağdadi hazretleri, Allahü teâlânın izniyle başını kaldırıp, şöyle cevap verir:

(Konuştuğumuzdan bir hafta sonra öleceğimi Allah’ın izniyle biliyordum, ama sonumun ne olacağını bilmediğim için, o gün sana cevap veremedim. Sen iman edebilirdin, ben de imansız ölebilirdim. Elhamdülillah, ben imanla ölüp kendimi kurtardım. Şimdi söyleyebilirim, senden üstünüm. Sen kendine bak!)

Bu keramet karşısında artık papaz, ağlamaya başlar, Kelime-i şehadet getirir Müslüman olur. Cüneyd-i Bağdadi hazretleri, netice belli olmadan, (Ben senden üstünüm) dememiştir, çünkü üstünlük son nefeste belli olur.

Önizleme
Blogger tarafından desteklenmektedir.