Header Ads

Önizleme

Emeklilik garanti değilmiş

REKLAM Önizleme
Sual: Vaizler, (“Okulumu bitirince veya emekli olunca namaza başlarım” demek yanlıştır. Emekli olacağın garanti değildir. Genç yaşta ölen çoktur. Hem yaşlanınca ibadet etmek zorlaşır) diyorlar. Peki, bir kimsenin, emekli olması garanti olsa, yaşlanınca da dinçliğini muhafaza etse, o kimsenin, namaz kılmayı emekli oluncaya kadar geciktirmesi caiz mi olur?
CEVAP
Böyle konuşanları biz de çok işitiyoruz. Emekli olmak garanti olsa da, namazı kazaya bırakmanın haram olduğunu düşünmeden, böyle yanlış konuşuyorlar. Namaz kılmak, haccetmek gibi, ömürde bir kere yapılan bir şey değil ki, tehir [erteleme] imkânı olsun. Her gün beş vakit namaz kılmak gerekir. (Namazı daha sonra kılarsın) demek, (Bir ay, bir yıl yemek yeme, daha sonra yemediklerini yersin) demekten daha yanlış bir şeydir. Çünkü bir hadis-i şerifte, (Accilû bis-salâti kablel fevt ve accilû bit-tevbeti kablel mevt) buyuruluyor. (Namazı vaktinde kılmak için acele edin, namazı fevt edebilir, yani kaçırabilirsiniz. Ölüm gelmeden önce tevbe etmekte acele edin, tevbeye fırsat bulamayabilirsiniz) deniyor. Vakti çıktıktan sonra kılınca, yani kaza edince, hem kazaya bırakma günahını yükleniyoruz, hem de vaktinde kılma sevabından mahrum kalıyoruz. Onun için fevt etmeden namazı kılmalı, mevt gelmeden tevbeyi yapmalı.

Namazı, kazaya bırakmak büyük günah olduğu gibi, kazasını geciktirmek de büyük günahtır. Bu büyük günah, kaza kılacak kadar zaman geçince, bir misli artar. Kaza etmeyi geciktirince de, tevbe etmek farz olur. (S. Ebediyye)

Emekli olunca, kaza etmek zor olmasa da, rahat rahat kılabilse de, namazları kazaya bıraktığı için büyük günaha girer. Bazı zamane vaizlerinin, çarpıcı olsun diye, verdikleri böyle aklî örneklere itibar etmemelidir.

Yanılıp başka sûre okumak
Sual: Namaz kılarken, birinci rekâtta İhlas sûresini okuyan kimse, ikinci rekâtta Felak sûresini okuyacakken yanlışlıkla Kevser sûresini okumaya başlasa, Kevser’i bırakıp Felak sûresini okusa mekruh olur mu?
CEVAP
Evet, mekruh olur. Fıkıh kitaplarında diyor ki:

Namaz kılan kimse, bir sûreyi okumaya başladıktan sonra, başka bir sûreyi okumak gerektiğini anlasa, başladığı sûreden bir harf bile okumuş olsa, bunu bırakıp, öteki sûreyi okuması mekruhtur. Başladığı sûreyi okumaya devam etmelidir. Kasten böyle yapmadığı için mekruh da olmaz. (Fetâva-i Hindiyye)

Önizleme

Hiç yorum yok

Cevap istediğiniz sorularınız için dinimizislam11@gmail.com adresine mail gönderiniz. Teşekkürler.
DİNİMİZ ve İSLAM SİTESİ YÖNETİMİ

Blogger tarafından desteklenmektedir.